hiking to gunung irau n brincang

haluu..MySpace
bosan time...nak stdy xda mood..hoho..
jadi apa lagi, time tu post somethiing kat blog laa..haha
mmm.ap la er nak post dulu..
ok..ak nak post cita pasai aktiviti aku g hiking..
nak dengar cita x??..hihi..nak dengar?..joom ikot aku megembara di alam nyata..hahahaha MySpace..


ni masa g hiking dekat gunung irau n brincang..Best kot!!.
kami hiking malam..macam pelik plk, orang malam dah sampai puncak, kami baru nak tekedek2 jalan..
tapi xpa..redah jew..hahahah
nie la antara bebudak yang g hiking..
semua sporting n baik2 walaupun sorang pun aku tak penah kenal..kikiki
kekawan yang memang superb BEST!!

kami start mendaki dalam kul 10 malam macam tu la, sampai kat puncak irau dalam kul 1 pagi.then bermalam kat situ sementara nak tunggu esok pagi nak g puncak gunung brincang plk..
sejuk kot, macam g oversea pulak rasa bila dah sampai puncak, cakap klua asap..tu yang best..hak3
dalam otw nak jalan tu, ak rasa macam nak pengsan pun ada, yela, dah lama xhiking, sekali g hiking..nah..penat kot..rasa macam nak nagis ja..fedup pun da gak, tapi teruskan jugak mendaki..sampai nun puncak irau..hihiMySpace


Then, bila dah sampai, macam xpecaya plk..kiki
past tu, mula lah aktiviti pasang khemah..dah siap pasang khemah..semua orang apa lagi..tidoo daa..coz semua dah letih..hee..MySpace

nie dekat Gunung Irau lagi, sebelum naik Gunung Bincang


Keesokan harinya, dalam kul 11 pagi kami OTW nak naik gunung brincang plk..haha..cantik tau pemandangan kat atas bukit tu..cool..ashik snap gambar je..hihi
kami sampai dalam kul 6 petang kot kalau xsilap..hee~
sampai2 trus pasang khemah..ada yang solat n masak..





~yahoo..dah sammpai~

Haaa!!..lupa nak cita..member aku sorang tersadung time hiking tu..MySpacecian dia..nama budak tu HUzaIR~..aku xkenal sangat pun dia, kat sini la kami kenal..kikikician dia tau..tapi dia kuat semangat, sampai jugak puncak Brincang tu, dalam keadaan sakit, kagum aku..hoho
kalo aku, entah la..hihi


nie nak cita time OTW balik..mmg ..sangat2 menguji kesabaran mental n fizikal ak..huhu..
dengan air xda..dahagaMySpace ..kaki dah sakit n lenguh2..huhu..
tapi sebab semangat kawan2..aku jalan sampai kebawah..
alhamdulilah..sampai jugak kami akhirnya..hihi..satu kepuasa lagi bila dapat air..hihi..rasa nikmat yang teramat sangat..hihiMySpace





Past tu..BALIK LAA>>hihi


MySpacemmm..banyak benda aku belajar daripada aktiviti hiking nie.. tau.nak tau??..
jap nak senaraikan:..kiki

  • erti persahabatan
  • kebesaran Allah S.W.T
  • tolong menolong
  • kasih sayang
  • pengorabanan seorang rakan
  • semangat mental n fizikal
  • cara nak handle stress
  • dapat kenal perwatakan seseorang
  • menguji tahap kesabaran
  • mengetahui nikmat kehidupan
  • merasai erti kesusahan
ada lagi..tapi tak tertulis aku..hihi~


tu je kot..ada banyak g..t aku post tuk next pos..bila aku tengah bosan or stdy tak masuk..k
byee~





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...